IF TODAY WAS YOUR LAST DAY...

Assalamualaikum
Ahad,4 April 2010.

8.30

"Afiq!!!! Da pukol bape ni??? Ko nak keje ke tak???"-ibu

Walah, terlambat bangun macam biasa. Cepat2 bersiap semua segala. Kereta da gerak je, ulala, terlupa bawak nset,dompet,pen,marker, barang penting yang aku patot bawak. 'Xpe la,biarkan je.' Sampai je KFC, waduh lambat bape minit lagi. Nasb baik Miss tadek.

"Hai, da prepare semua segala nampak."

"Hei, nak sindir agak2 la."

"Siap ngan beg shiny blink2 die lagik."

Terus buat kerja middle cm biasa. Hari ni lancar je keje aku. Seolah2 dorang semua membantu aku*sblom ni tak penah pon,lol*. Ambil stok pon ckit aje.

* * *

"Hari ni Afiq nak air apa???"

Engatkan nak blanje aku air free ke.

"Ada bawak baju spare???"

"Dia bawak Pak Tam. Ngan beg shiny die tu siap."

"Weh hari ni last ko keje ea???-Sir Dino

"aah"

* * *

"Ko pilih, nak air yang berais ke, air kumbahan bawah tu ke atau air yang bawah sinki tu???" Selamber abg Mijan tnye aku.

"Ko nak scare pakse ke atau rela hati??? Jap agi ko pilih"

"Yeyeh, arini Afiq last keje. Bleh main air."

* * *

Habis closing je....

'SPLASH'

Maka dengan ini aku pon disimbah dengan air secara rasminya, sebagai tanda berakhirlah karier aku di KFC. Perasmian oleh Abg Mijan ngan Abg Wan. Pulak tu pakai air batu. Raihan selaku camera man mengambil gambar. Walahweh, kenangan shiot. Lagi satu perpisahan. Xpela, orang kata bertemu dan berpisah tu adat.

What about you guys, what you wanna do if today was your last day????

This entry was posted by .:Me,Myself And I:.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply