MOVES LIKE JAGGER

Hell yeah! Tajuk nampak familiar kan? Ya, ini satu lagu yang aku suka dalam beribu lagu yang wujud. Penyanyi Adam Levine, atau mungkin senang kalau aku kata MAroon 5. Dengar 10 kali pun rasanya belum jemu lagi. Apa sebenarnya yang aku nak cerita ni?

Pffttt. Bagi aku "Moves Like Jagger" ni bukan lah satu tajuk lagu semata. Kalau nak kata, kita boleh aplikasi dalam kehidupan seharian kita. Faham? Tak faham? Sebelum tu kita kena faham maksud perkataan ni. Okay - okay, jadi cikgu bahasa Inggeris sekejap. Maksudnya, bergerak dengan laju. Contoh macam dokter bagi injection. Mana ada dia nak bagi lambat - lambat lemah longlai. Mesti beliau buat laju - laju kan.

Sempena budak - budak nak peksa ni, aku nak ucapkan good luck kepada kauorang semua. Jangan bad luck sudah. Apa pun, strive for the highest. Aim for the moon. Selagi kauorang ada kudrat dalam bulan - bulan puasa ni kan, buatlah yang terbaik. Kalau nak jawab soalan tu kena ingat, move like jagger. Bukan apa, kalau siap awal senang sikit. Nak pergi tandas ke, nak tidur ke. Kalau tak siap awal - awal siapa susah? Mesti lah diri kauorang sendiri. Takkan aku pulak.

Bulan puasa ni kena usaha lebih sikit nak periksa. GOOD LUCK again!

This entry was posted by .:Me,Myself And I:.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply