CAPEK, SAYA PERLU REHAT...!

Assalamualaikum.

Ahad,11April 2010.

Recently, baru balik dari Smakj pagi ni. Sangat penat. Semuanya bermula dengan pengembaraan menjadi pom2 boy ke Ihtifal Ilmiah di SMA Parit Raja. Gila. Bermula pada hari Jumaat. Jumaat yang menghairahkan. Jemput Mahmud di MJ. Then dengan tiada jantung pergi ke SMA Parit Raja, Baim selaku pemandu berhemat.

* * * * * * * * * * *

Jumaat,9 April 2010.

Sesampaisudah di SMAPR waktu petang ditemani pokok bergoyang, angin membuai, berok bersantai, berjumpa Miss Rafkah orang pertama. Memenuhsendatkan hari dengan melihat pertandingan bahas. Wah, Apipudin Ariffin pon ada. Gathering kecil-kecilan. Afifudin, dengan hanya berbekalkan semangat telah menjadi penternak lemak di samping pengusaha anggur yang berjaya. Naik sedikit badannya. Malam tidur di rumah apip.

* * * * * * * * * * *

Sabtu,10 April 2010.

Menyambungi penglihatan ke pertandingan Ihtifal. Bahas paling kelakar. Motion yang bukan isu besar. Smakj selaku 'Kerajaan', SMAPR pembangkang yang huru-hara. Pembangkang memberi izin laluan yang sangat tidak praktikal. Rasa mahu memasukkan kepala ke lubang tandas dan menarik flush. Pathetic.

Semua segala sudah selesai, perut menyanyi lagu keronchong. Makan di gerai berdekatan. Selisih pembahas MP. Gurunya dengan trademark 'thumb up' beliau. Selesai makan patah balik.
Alhamdulillah SMAKJ berjaya menjadi JOHAN KESELURUHAN. Khat, Hafazan, Bahas, Choral Speaking, tahniah kepada mereka, lain-lain juga. SMAKJ sememangnya hebat!

Away to SMAKJ, singgah rumah Hazami. Menyumbat kuih ke dalam perut. Selesai, meneruskan xpdc. Petang, sampai Smakj. Sambil mencari konklusi. Solat jemaah dan jamak. MULTAZAM, di manakah dikau??? Terharu bila ramai adik-adik form 2 masih mengenali diri yang hina ini. Terutama adik-adik tahfiz.Selesai solat, mandi.

Perut manyanyi lagi. Berapa kali mahu makan??? Pakai baju TKD konon mahu mengajar. Serasa tiada function, naik ke surau. Gembira adik-adik Form 2 melenjan lappy aku ya. Tak kesah, bagi saja sudaa~~.. Teruskan misi utama, mencari MULTAZAM. Jumpa pon kau. Berbual selewat malam. Hati melonjak jiwa bahagia. Junior yang paling rapat dengan aku. Misi selesai.
Tidur.

This entry was posted by .:Me,Myself And I:.. Bookmark the permalink.

One thought on “CAPEK, SAYA PERLU REHAT...!”

Leave a Reply