PERSAHABATAN, UNTUK SELAMANYA

Nampak kan tajuk entri kali ini. Secara kasarnya, keseluruhan entri ini akan mudah difahami. Mari telusuri.

Seharian, semasa aku sedang leka melayan facebook, tiba - tiba aku terlihat ada satu post yang dihantar oleh seorang rakan facebook. Tertarik dengan post beliau, aku cuba untuk melihat sisipan video yang dihantar. Alangkah sedih nya hati ini, walang tidak terkira. Bukan apa, video yang dihantar mengingatkan aku pada masa lalu. Zaman di mana aku mempunyai orang yang concern tentang diri aku. Zaman di mana masih wujud istilah sahabat, persahabatan.



Serius, aku terkesan menonton video ni. Lihat bagaimana seorang sahabat tak akan meninggalkan sahabatnya di belakang, apa lagi sehingga jatuh tersungkur. And my tears dropped. Aku memang tak dapat tahan kesedihan. Sumpah!!

Ni video kedua yang dipost oleh seorang sahabat KISAS. Video ni dibuat sendiri oleh beliau katanya.



Melihat kepada kedua - dua video ni, aku cuba menyampaikan bahawasanya persahabatan memerlukan pengorbanan. Lihat bagaimana pada video pertama, seorang sahabat mudah untuk memaafkan sahabatnya. Dan pada video kedua, beliau sanggup berkorban demi persahabatan, walaupun menghidap penyakit yang membawa maut.

Fikir - fikirkan, apa pengorbanan yang kita pernah buat terhadap sahabat kita.



Jika kita tidak mampu menyelesaikan apa yang terbeban di bahu sahabat, menjadi pendengar setia juga adalah pertolongan yang terbaik buatnya.. :)

This entry was posted by .:Me,Myself And I:.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply