TAK MAMPU

Dan kalau aku mampu putar ke masa silam, aku nak ubah semua, ya, semua. Semua yang berkaitan dengan hidup aku. Aku ubah. Sebab, aku tak rasa apa yang aku buat ni adalah yang terbaik. Tak langsung. Aku tak cukup usaha. Mulut cakap nak berubah, tapi belum pernah terlaksana. Orang kata menyesal pun tak mampu ubah apa - apa. Aku mahu ke masa silam.

Tapi aku tak mampu, tak mampu untuk menukar apa yang dah berlaku zaman jahil dulu - dulu. Biarlah, yang lepas tu lepas. Nak kenang pun buang masa. Padahal masa tu boleh guna untuk fikir apa nak buat hari muka. Allah sahaja yang mampu menilai masa silam aku. Baik buruk, aku kena terima. Sebab yang buat tu aku. bukan orang lain.

Aku rasa aku masih sama. Belum pun pernah mengubah apa - apa. Impak daripada masa silam. Perangai yang sama. Yang semua pernah kenal aku yang dulu. Aku teringin nak berubah. Teringin sangat. Malang, tak ada yang sudi memimpin. Jiwa kosong. Terasing. Kiri kanan depan belakang pun dua kali lima dengan aku. Kalau macam ni gaya, aku takkan berubah, sampai bila - bila.

Aku mengharap sangat, kawan yang dulu, yang pernah memimpin aku, datang kembali menabur bakti. Aku sangat mengalukan kehadiran mereka. Walaupun hanya dapat berhubung dalam dunia maya. Aku dah cukup gembira. Sekurang - kurangnya, aku ada peluang untuk berubah. Datanglah kawan. Daatanglah.

Dan aku cuma dapat mengharap, sedang aku tahu, aku tak mampu.

This entry was posted by .:Me,Myself And I:.. Bookmark the permalink.

Leave a Reply